07:20 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعه سازی

تشکیل کمیته مشترک انجمن‌های قطعه‌سازان در شش محور
نماد برتر- طی نشست مشترک دو انجمن قطعه‌سای کشور، قرار شد تا کمیته‌های مشترک در شش محور تشکیل شود؛ این هم‌افزایی توان انجمن‌های قطعه‌سازی با هدف مقابله با چالش‌ها و مشکلات صنعت قطعه سازی کشور خواهد بود.
پیش‌بینی کاهش ۲۵ درصدی فروش خودرو در اروپا
نماد برتر- انجمن خودروسازان اتحادیه اروپا به تازگی برآورد و اعلام کرده است که میزان فروش خودرو در سال جاری میلادی ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.
کار صنعت قطعه سازی هم به زیرپله کشید!
نماد برتر- قیمت خودرو اخیرا سربالایی صعود را به شکلی باورنکردنی طی کرد به گونه ای که هیچ کس باورش نمی شد برای مثال قیمت پراید که همیشه از آن به عنوان یک خودرو داخل شهری کم کیفیت یاد می شود، به ۱۰۰ میلیون تومان برسد، اما رسید!
کرونا دوباره کارخانه‌های فورد آمریکا را به تعطیلی کشاند!
نماد برتر- شرکت خودروسازی فورد دو کارخانه خود را در ایالات متحده به علت ابتلای دو نفر از پرسنل فعال در آن به ویروس کرونا تعطیل کرد.
اصلاح قیمت‌ها چاره‌ساز نیست، مشکل ساختار خودروسازیست
نماد برتر- به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو، با توجه به وضعیت تورمی کشور، مشکلات ناشی از تحریم و نقل و انتقالات مالی و مهمتر از همه، افزایش قیمت تمامی نهاده‌های تولید، اصلاح قیمت‌ها نیز مشکل را از ریشه حل نخواهد کرد؛ چراکه قیمت گذاری دستوری به هر شکل، رانت خواهد داشت. خودروساز قیمت های مصوب را می پذیرد اما فشار را به زنجیره تامین خود وارد می‌کند؛ در نتیجه هیچکدام رشد و توسعه نخواهند داشت.
سلامتی افراد باید در اولویت باشد/ خودروسازان بزرگ جهان هم تعطیل‌اند
نماد برتر- عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است در شرایط فعلی آغاز به کار کارخانه‌ها، نه تنها نمی‌تواند شرایط اقتصادی کشور را تغییر دهد که حتی برای سلامت نیروها نیز بسیار خطرناک خواهد بود.
راهکار جهش تولید در صنعت قطعه‌سازی
نماد برتر- به اعتقاد دبیر انجمن سازندگان قطعه و مجموعه های خودرو، باتوجه به عملکرد قطعه سازان و خودروسازان در ماه های پایانی سال و تحقق رونق تولید، چنانچه مشکلات از جانب تامین و کنترل قیمت مواد اولیه و ارز برطرف شود، نقدینگی از محل سوددهی ها تامین و جهش تولید محقق خواهد شد.
جان قطعه‌سازان گرفته شد تا تسهیلات رسید
نماد برتر- سال ۹۸ برای صنعت قطعه‌سازی ایران، سالی پردردسر از جهت وصول مطالباتشان از خودروسازان بزرگ و تسهیلات وعده داده شده بود. در حقیقت مدام فعالان این صنعت به دنبال جذب نقدینگی مورد نیاز بودند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.
توسعه صنعت خودرو چین: عزم ملی با تکیه بر توان بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی در یادداشتی با مروری بر آنچه که بر صنعت خودروسازی چین گذشت، وضعیت صنعت خودرو در ایران را به چالش کشید.
کاظمی: دادستان سریعا به موضوع انحصار بازار قطعه خودرو وارد شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه انحصار بازار در بازار قطعه خودرو و ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای ایران‌خودرو مشکل امنیتی است تاکید کرد: دادستان هرچه سریع‌تر باید به این موضوع ورود کند.
دادستان به موضوع انحصار بازار قطعه‌سازی خودرو ورود کند
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایجاد انحصار در بازار قطعه‌سازی خودرو را در دایره شمول جرائم متعددی دانست و گفت: مدعی العموم باید به این موضوع وارد شود.
امسال تولید ۱.۲ میلیون خودرو را در برنامه داریم/خودروسازهای بزرگ واگذار می‌شوند
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش سه برابری تولید خودرو در کشور در اواخر سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود.
دلیل گرانی مجدد خودرو در کارخانه و بازار
پایگاه خبری راد: برای کنترل وضع کنونی باید دستگاهها و سازمان های نظارتی از تعزیرات، بازرسی کل کشور و یا سازمان حمایت وارد شوند و مانع از ادامه سیر صعودی قیمت ها در بازار خودرو شوند.
پرداخت تسهیلات به واحدهای شهری و روستایی
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز پرداخت تسهیلات برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از هفته گذشته خبر داد.
غرامت قطعه سازان ایرانی چه می شود؟
پایگاه خبری راد: ایران خودرو با افزایش 70 درصدی قراردادهای قطعه سازان موافقت کرد.